rondje-utah.reismee.nl

Een lange, lange reis...

Op vrijdag was het dan zover, eindelijk konden we op vakantie vertrekken.

Eerst met de wagen naar Schiphol, wat redelijk vlot verliep. Alle files stonden in de andere richting, we hadden dus mazzel zoals ze in Nederland zeggen.

De nacht hebben we doorgebracht in het CitizenM hotel vlak naast de luchthaven. Dit is een high-tech hotel waar je alles kan bedienen met een Ipad, echt iets voor ons dus (not)... We kregen de tv niet aan en als hij aan was ging hij van zelf naar een ander kanaal, het geluid ging harder, de gordijnen gingen open, het licht viel uit enz... Lachen geblazen dus. Plaats in een CitizenM kamer enkele verborgen camera's, en laat er een paar 65 plussers logeren en ik denk dat je geweldige televisie krijgt...

Na een gebroken nachtrust (Peter moest naar het toilet en kreeg daarna de lichten niet meer uit) was het tijd om naar London te vliegen. Maar natuurlijk moest er eerst taxfree-geshopt worden. De vlucht was rustig en kort en al snel stonden we in London om onze connectie naar Las Vegas te nemen.

De vlucht naar Las Vegas duurde 9u50' en dat is best wel lang zitten. De tijd zitten doden met wat films te bekijken, genoten van een paar vliegtuigmaaltijden en vooral verwonderd zitten kijken naar de hoeveelheid alcohol die onze Britse mede-passagiers achterover kapten. Voor dat we het wisten waren we geland in Las Vegas.

Oh man wat is het hier warm, daarbij nog een stevige wind zodat je het gevoel had alsof er de hele tijd een haardroger op je gericht was. Bij de autoverhuur hadden ze ons een oude, geblutste wagen toegewezen maar die zijn we heel vlug gaan omruilen tegen een fatsoenlijke bak.

Snel naar het hotel gereden en daarna inkopen doen bij de Walmart zodat we morgenvroeg dadelijk op weg kunnen naar 'Valley of Fire Statepark'. Hopelijk is het niet al te heet morgen zodat we wat korte hikes kunnen doen.

Maar nu zijn we stikke-dood en gaan we nog een frisse douche nemen en wat koude biertjes drinken en dan vlug in bed kruipen. ik ben eens benieuwd om hoe laat morgen mister Jetlag naast ons bed staat.

Als jullie de foto's willen zien die bij dit verhaal horen moet je op 'foto's' klikken boven dit verhaal.

Joke

Dat begint al veelbelovend , have fun ?

Pat en ko

Finally ,
Geniet ervan
In valley of fire kan/is het super warm toen wij daar waren 105 farenheit
Net het nieuws hier gezien blijkbaar veel bosbranden in Utah en extreem hoge temperaturen keep or cool zou ik zeggen
Have fun en rij elephant rock niet voorbij