rondje-utah.reismee.nl

Snow Canyon State Park.

Vandaag hebben we Las Vegas achter ons gelaten en zijn we vertrokken richting St George.

Hier zijn we Snow Canyon State Park gaan bezoeken. Dit was voor ons een onbekende plek maar omdat we een extra dag kregen na het annulerenvan onze vlucht zijn we hierbij uitgekomen. En wat waren we hier blij om, weeral een prachtige natuur en veel rode rotsen. Maar ook wel weer heel heet vandaag.

De hike die we er gelopen hebben werd als zwaar en moeilijk beoordeeld in het foldertje van het park. Na wat klimmen en dalen moesten we verder door iets wat ooit een rivierbedding geweest was. Onze voeten zakten tot enkelhoogte in het rode mulle zand. Het was zo moeilijk lopen dat we twijfelden om niet voortijdig terug te keren maar dan kwamen we nog twee mensen tegen die ons vertelden dat het niet meer zo ver was. Uiteindelijk was er aan het einde van de wandeling een kleine poel vol kleine kikkervisjes. Heel raar om dat midden in de woestijn tegen te komen en nog vreemder was dat we heel blij en vrolijk werden van die kikkerpoel... Nadeel was wel dat dit aan het einde van de canyon was en dat we toen dat hele stuk door het mulle zand nog terug moesten gaan. Man wat hebben we gezweet en we waren ook vergeten hoeveel zand er in een schoen kan...

Hoog tijd voor een frisse douche en een plons in het zwembad. Vandaag zitten we in een mooi hotel met uitzicht en met een heel goed restaurant en dus moeten we de deur niet meer uit vanavond.

Morgen reizen we verder richting Capitol Reef.